Велосипед — популярний вид транспорту для ужгородців. Але щодня, їдучи на роботу, навчання чи відпочинок, мешканці стикаються з багатьма незручностями. До прикладу — де припаркувати свій велосипед.

Журналісти медіапорталу «ПравдаЄ» провели міні експеримент аби перевірити найпопулярніший маршрут Ужгорода на наявність велопарковок.

Місцеві жителі часто скаржаться на відсутність велопарковок. Особливо тепер, коли зросли ціни на паливо та збільшилася кількість внутрішньо переміщених осіб в Ужгороді:

 «Звісно, не завжди є парковки. Але завжди є заборчики, чи якісь стовбчики, де можна це організувати», – каже Тодор Владислав

«Я не завжди знаходжу велопарковки. Зазвичай це найближчий стовб, дерево. Все, до чого можна прикріпити велосипед, щоб його не пограбували», –  каже Данило Клименко.

«У нас досить слабо з цим. Практично немає де припаркувати велосипед. Зачасту я завжди беру велосипед із собою і стараюся не паркувати», – коментує Віктор Савкулич.

Для експерименту ми взяли найчастіші маршрути ужгородців. Почали з вулиці Минайської.

Тож  ми проїхалися найпопулярнішими маршрутами міста Ужгород. Це вулиці Театральна, Петефі, Швабська та Минайська. Всього ми там знайшли 7 велопарковок.

Проблемою мобільності в Ужгороді займаються вже давно. На питання як розробляється концепція і за якими правилами розповів нам Василь Пензеник, заступник голови міської ради:

“У нас є розроблена велокенцепція міста Ужгород, в рамках якої передбачається, щоб усі велосипедні доріжки були логічно з’єднані і можна було на велосипеді поїхати в будь-яку частину міста. Звичайно, що є потреба у встановленні велопарковок. Їх зараз в місті не є достатня кількість. Але паралельно мушу зазначити, що наразі у нашій країні діє 590 постанова Кабінету Міністрів, якою дуже чітко і сильно обмежується перелік видатків, які можна здійснювати у воєнний час. Наразі ці речі ми можемо вирішувати і реалізовувати виключно за грантові кошти».

Також Василь Пензеник зазначив, що за залишки місцевих бюджетних коштів велопарковки встановлювати не можна. Щодо того як визначаються місця, де потрібно встановити велопарковку – то за правила це моніторить і зазначає комісія. Також приймаються пропозиції.

Щодо грантових коштів, то в рамках проєкту «SUMCITYNEТ» уже реалізовується 4 криті велопарковки. Як повідомляє Леся Лойко, керівниця ГО «Форза» та менеджер проєкту «SUMCITYNEY»: «На велопарковки виділили 90% бюджету спонсорів та 10% міської ради. Одна велопарковка коштує близько 4500 євро».

Як зазначає менеджер проєкту, за грантові проєкту «SUMCITYNEТ» реалізовується уже 8 велопарковок в місті Ужгород.