Сума договорів закупівель, для яких журналісти зафіксували ряд антиконкурентних дій що свідчать про змову, складає понад 12 мільйонів гривень.

У комунальній установі «Центр з обслуговування закладів освіти» Виноградівської міської ради (далі – КУ «ЦОЗО») 5 січня підписали договори на закупівлю продуктів харчування у підприємців, які приймаючи участь у одинадцяти тендерах вступили у змову. Сума договорів опублікованих у системі публічних закупівель України ProZorro складає понад 12 млн. гривень.

Повідомлення про намір укласти договір із переможцями замовник закупівель, КУ «ЦОЗО», опублікував ще 9 грудня 2021 року. Згідно Закону України «Про публічні закупівлі» договір мав бути укладений протягом 20-ти днів, тобто до 29 грудня 2021 року. Проте всупереч частині 6 статті 33 та частині 4 статті 43 вищезгаданого закону ці строки були знехтувані.

Щоб перемогти в аукціонах на забезпечення продуктами харчування школи та садочки у Виноградівській громаді, підприємці-учасники вступили у змову. Схему, що порушує статті 6 та 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» викрили і детально описали журналісти медійного проєкту ПравдаЄ у розслідуванні «У Виноградові на шкільному харчуванні розпиляли 15,5 мільйонів гривень. На черзі ще 4 мільйони».

Для одинадцяти тендерів на борошно, зернові, крупи, макарони, вершкове масло, сир, молоко, рибу, свіжі та оброблені фрукти і овочі, соки аукціони з яких провели 15-ого листопада, були характерним ряд антиконкурентних узгоджених дій.

Так, на жодному з етапів учасники не знижували своїх цін. Переможці і їхні конкуренти є родичами чи найманими працівниками один у одного, що вбачається із поданих ними документів. Ці документи візуально схожі і, як свідчать метадані файлів, зроблені одним автором під іменем «мирослав геча». Також переможці тендерів надають ідентичні довідки про відсутність заборгованості від «Альфа-Банку», видані з проміжком у кілька хвилин.

Скріншот з метаданими. Автор “геча мирослав” однаковий для документів, поданих у тендерній пропозиції Ісаєвичів та Реви

Скріншот довідок про відсутність заборгованості у ФОПів Ісаєвич, Ісаєвич і Рева, взятих із тендерної документації

Мова йде про ФОПів Юрія Ісаєвича (сума договорів 4,8 млн. гривень), його дружину Яну Ісаєвич (сума договорів понад 5 млн. гривень) та їхнього комірника Олександра Реву (сума договорів 2,1 млн. гривень). Яна Ісаєвич разом із керівником КУ «ЦОЗО» Юрієм Свищом чинні депутати Берегівської районної ради від локальної політсили «Рідне Закарпаття».

Крім того, КУ «ЦОЗО» в усіх тендерах на харчування у 2022 році ймовірно навмисне деталізувало умови так, щоб перемогли саме ці підприємці.

Так, лише вони змогли надати копії права власності та плану «складського приміщення для зберігання продовольчих товарів загальною площею не менше 100 кв.м з холодильною камерою об’ємом не менше 150 м3 та морозильною камерою об’ємом не менше 50 м3, що розташоване на території Виноградівської ОТГ Закарпатської області», які вимагали у тендерній документації. Замовнику КУ «ЦОЗО» підійшов склад Юрія Ісаєвича з іпотечними зобов’язання на 50 тисяч доларів США.

Скріншот з свідоцтва на право власності взятого із тендерної документації

Скріншот з плану складу взятого із тендерної документації

Скріншот з інформацією про іпотеку з Витягу з Державного реєсту речових прав взятого із тендерної документації

Виконуючи іншу вимогу замовника по наявності «двох фургонів рефрижераторів», усі переможці надали аналогічний договір про надання послуг із ТОВ «Скомекс-Україна» про надання послуг доставки двома такими автомобілями. На балансі фірми вказаних у довідці марок авто немає.

Скріншот довідки про наявність матеріально-технічної бази взятої із тендерної документації. Також у довідці є невідповідності між вказаною у ній площею холодильної камери та площею, вказаною у плані складу

Скріншот договору про залученість авто взятого з тендерної документації

Скріншот з аналітичної системи You control з переліком автотранспорту, що знаходиться у власності ТОВ «Скомекс-Україна» 

Також у тендерній документації визнаних переможців, попри вимогу замовника, відсутні гарантійні листи, сертифікати якості та договори на поставку продуктів харчування. А єдиною гарантією того, що ці продукти будуть куплені і поставлені на шкільні кухні – є лист від власників мережі оптової торгівлі «МЕТРО».

Скріншот гарантійного листа від «Метро» взятого з тендерної документації

 

Більше про цю змову на харчуванні дітей у школах і садочках Виноградівської громади читайте у матеріалі «У Виноградові на шкільному харчуванні розпиляли 15,5 мільйонів гривень. На черзі ще 4 мільйони».