Телефонне шахрайство — це поширений вид злочину, коли зловмисники використовують різні методи для отримання особистих даних або фінансової вигоди від людей. Щоб уникнути фінансових втрат і захистити свої особисті дані, важливо знати, як розпізнати ознаки шахрайства і правильно реагувати на підозрілі дзвінки або повідомлення. У цьому матеріалі ми розглянемо ключові способи, які допоможуть убезпечити себе від телефонного шахрайства та зберегти свою інформацію в безпеці.
Популярні схеми телефонного шахрайства:
Шахрай може представитися працівником вашого мобільного оператора і попросити ввести на телефоні певну цифрову комбінацію. Причини можуть бути різними — від вимкнення випадково підключеної послуги до перевірки якості зв’язку. Насправді ж ця комбінація спрямована на переказ коштів на інший телефонний номер.
Шахраї часто використовують неправдиві повідомлення про те, що ваш родич або знайомий потрапив у ДТП, затриманий поліцією або перебуває в лікарні, щоб незаконно заволодіти грошима. Вони вимагають терміново перевести кошти або передати їх людині, яка прийде за ними. У таких випадках не виконуйте вимоги незнайомих людей, одразу припиняйте розмову та зв’яжіться з родичем особисто.
Сценарії телефонного шахрайства можуть бути різноманітними, тому, щоб уникнути обману, завжди переривайте розмову, якщо вас просять надати тризначний код на звороті картки (CVV/CVC), паролі від інтернет-банкінгу, коди банків або мобільних операторів, пін-код від картки. Шахраї також можуть намагатися переконати вас встановити програми для віддаленого доступу (наприклад, TeamViewer, AnyDesk, RMS, RDP, Radmin, Ammyy Admin, AeroAdmin), зняти ліміти з картки або переказати гроші на їх користь.
Як вберегтися від телефонних шахраїв:
1. Якщо вам телефонує працівник банку, повідомте, що ви перетелефонуєте на офіційний номер, вказаний на платіжній картці.
2. Якщо ви випадково надали шахраю реквізити картки або банківський код із смс, терміново заблокуйте картку або змініть пароль до інтернет-банкінгу.
3. Якщо ви випадково повідомили шахраю пароль до інтернет-банкінгу, терміново заблокуйте картки, рахунки та доступ до інтернет-банкінгу, зателефонувавши до банку за номером, що зазначений на звороті картки.
Якщо ви постраждали від шахрайства, заповніть форму зворотного зв’язку на сайті кіберполіції: https://ticket.cyberpolice.gov.ua/.
Схожі новини
Категорії
- Без рубрики (3)
- Медіа (19)
- Новини (2 484)
- Розслідування (27)
- Спецпроєкти (35)
Підписатись на новини
* Ви будете отримувати останні новини та оновлення з нашого сайту!