Остання потужна злива змусила знову згадати переїзд під залізничним мостом на перехресті Антоновської-Анкудінової-Руської, у якому “плавають” водії, а місто на кілька годин паралізують корки.

Минулої суботи Ужгород накрила потужна злива  За даними спостережень авіаметеорологічної станції Ужгород, зранку до обіду 10 вересня випало 81 мм опадів, що класифікується як надзвичайний дощ (стихійне метеорологічне явище ІІІ рівня небезпечності). В той час як для АМСЦ (авіаційна метеорологічна станція цивільна) міста Ужгород середня місячна кількість опадів у вересні становить 68 міліметрів. Тобто, всього за кілька годин випало 119% від місячної норми. Про це повідомляє Ужгородська міська рада 

Працівники КШЕПу (комунальне шляхово-експлуатаційне підприємство) працювали близько на 20 підтоплених вулицях: Василя Верещагіна, Українській, Будителів, Руській, Михайла Грушевського, Юрія Гойди, Томаша Масарика та інших. До оперативного чергового міської ради – надійшло понад 30 заявок.

Більше 100 звернень надійшло до водоканалу. Потужності системи всіх насосних станцій на очисні споруди міста перекачали 110 тисяч кубів води, в той час як технічно розраховані вони на 50 тисяч кубів. 

Через брак техніки для подолання наслідків зливи такої потужності, комунальникам довелось залучати ДСНСників. Наслідки ліквідовували в порядку черги та шляхом відкачування води.

“Громадяни зверталися до рятувальників і ми почали процес відкачування води із підтоплених підвальних приміщень, приватних дворогосподарств, закладів охорони здоров’я та церкви. Залучено 5 одиниць техніки та пожежні мотопомпи. Фактично, ліквідація підтоплених приміщень була здійснена на 90% того ж дня. Загалом за цей період було відкачано воду з 20 дворогосподарств та 8 підвальних приміщень різного роду об’єктів”, – повідомляє Федір Філіп, начальник відділу агітаційно-пропагандистської роботи головного управління ДСНС у Закарпатській області.

Серед іншого в Ужгороді є місце, яке під час зливи особливо люблять водії – це переїзд під залізничним мостом на перехресті Антоновська-Анкудінова-Руська. Вже багато років кожна потужна злива перетворює це місце на “басейн”. Щоправда у останні роки усього лише на кілька годин. Так по кілька разів на рік було і у 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021 і у 2022 році:

Щоб не застрягти у величезній калюжі, водіям доводиться об’їжджати довкола району, або залишати автівки у безпечному місці і йти пішки. 

“Там усе було у воді. І так само Мукачівська вулиця, і Анкудінова. Я машиною мусив все повністю об’їжджати, бо проїхати було неможливо. Там постійно така ситуація, коли дощ впаде”, – розповідає ужгородський водій про підтоплений переїзд.

Проте є й такі, хто ризикнув і потрапив до водяної пастки:

“Я взагалі не місцевий, не знав про цю дорогу. Заїхав під міст і застряг. мусив кликати про допомогу, то мені хлопці допомогли витягнути машину”, – бідкається ще один потерпілий.

У 2016 році під залізничним переїздом побудували напорно-каналізаційну мережу з насосною станцією, які обійшлися місту у 1,19 млн гривень. “Після ремонтних робіт ужгородські водії не будуть стикатися із проблемами підтоплення переїзду”, – коментував тоді інженер

Це дозволило дещо вирішити проблему з підтопленням перезду: вода у “басейні” стала затримуватись усього лише на кілька годин. Проте і в ці кілька годин незнаючі водії встигають втопити свої авто, а частину міста паралізують корки. 

В управлінні житлово-комунального господарства пояснили, що побудувати напорно-каналізаційну станцію №1 було замало і для того, щоб вода з переїзду стікала ще швидше, потрібно комплексно реконструювати КНС-2.

“Дане перехрестя підтоплюється вже протягом останніх 30 років. Це ми бачимо з історичних довідок. Проблема в тому, що в нас майже по всій території Ужгорода загальна сплавна система збору поверхневих вод та господарсько-фекальна каналізація – це все одна мережа. Тобто під час аномальних опадів система сходиться в одну трубу. А вже звідти вона відводиться до КНС-2 (каналізаційна насосна станція), яка станом на сьогодні потребує комплексної реконструкції: потужніших насосів і кращого обладнання”, – коментує заступниця директора департаменту міської інфраструктури, начальник управління житлово-комунального господарства Олександра Турянчик.

У КП “Водоканал м.Ужгород” крім потреби реконструкції КНМ-2, звертають увагу на стан мереж у всьому Ужгороді, які обслуговують активно зростаюче місто ще з радянських часів.

Ще з 90-х років ужгородська конструкція була об’єднана в єдину систему, тож вона приймає дощові стоки та господарсько-фекальні в один канал і відправляє на очисні споруди. Якщо робити правильно, то при плануванні забудови всіх територій, має окремо розроблятися проектна документація для відведення саме дощових стоків в систему загальносплавної каналізації, тому що вона наразі є перевантаженою”, – розповідає ситуацію директор КП Станіслав Карташов. 

Щодо реконструкції КНС-2, то зараз можна говорити лише про виготовлення проєктної документації, замовником якої виступатиме департамент міської інфраструктури міськради. Точну суму для будівництва насосної станція, яка усуне питання з водовідведенням усього мікрорайону, у водоканалі поки не називають, але кажуть, що по перерахованих об’ємах, це орієнтовно близько 30-35 млн гривень.