Перевізники давно вже чекали затвердження нового тарифу і переконані,що ціна у 12 гривень замість 8-ми недостатня.

Ціни на проїзд у громадському транспорті Ужгорода зросли з 8 до 12 гривень. Думки містян з цього приводу розділились: одні розуміють, інші обурюються – зарплати залишилися на місті, а на дорогу витрачатися доводиться часто.

«Виходу немає, на все підняли ціни. Нічим крім автобусів не користуюся, хіба друзі підвезуть. Раніше в місяць до 700 гривень використовувала, зараз, гадаю, більше. Спочатку, коли тільки підняли ціни, багато людей було проти. Особливо старше сорока», – ділиться ужгородка Діана.

Водій маршрутного таксі Василь розповідає, що люди не реагують негативно. Із солідарності іноді робить знижку тому, кому доводиться їздити декілька разів на день одним і тим самим маршрутом. 

«Нині заправити транспорт пальним – проблема. У нас місто маленьке, вибір обмежений. Немає трамваїв, тролейбусів, метро. Щодо кілометражів питання. Хто їде з Баму в Дравці за таку ціну гадаю, задоволений. Хто одну зупинку проїхав, не дуже. Реалізувати окрему плату важко – необхідно кондуктора. Впливає ще й менталітет людей, не всі добросовісно б платити відповідно до того, скільки проїхав».


Тариф підняли і він зросте ще

Питання підняття вартості проїзду зріло давно. Ще восени минулого року перевізники подавали свої розрахунки, які виходили на теперішню ціну. Після їхньої перевірки у відділі з питань тарифів управління економіки та підприємства Ужгородської міської ради, рішенням виконкому від 25 травня 2022 року тариф на міські пасажирські перевезення підняли до 12-ти гривень.

Керівник АТ «Ужгородське автотранспортне підприємство 12107» Володимир Козун каже, що тариф на перевезення визначають за зетвердженою Міністерством інфраструктури методикою і додає, що витрати потрібной далі приводити у відповідність. 

«На сьогодні всі перевізники виходять розрахунками на 15 гривень, і більше. Не знаю, на якій стадії розгляд. Чотири перевізника ще в другій половині травня подавали на затвердження. Зараз виросли ціни на паливо, обслуговування транспорту», – зазначає перевізник. 

«Хочу відмітити, – каже заступник міського голови Ужгорода Василь Пинзеник, – за цей час не було жодної скарги стосовно того, що так різко підвищили тариф. Люди розуміють, сталася форс-мажорна ситуація: після початку воєнних дій основна розхідна затратна частина (паливно-мастильні матеріали) виросла більше ніж у 2 рази. Тому прийняти тариф у розмірі 12 гривень».

За словами посадовця, на сьогодні економічно-обґрунтований тариф – це 14 гривень. В цю суму закладені реальні ціни на мастильно-паливні матеріали, заробітня платня водіїв, рентабельність, податкове навантаження при рентабельності в 20 %. Новий тариф на міські пасажирські перевезення планують затвердити приблизно за два місяці.