Кілометрові черги на КПП «Тиса» вже є звичною справою. Проте за останні 2 місяці їхні масштаби б’ють всі можливі рекорди.

Вид на великогабаритний транспорт зі свого подвір’я став повсякденним для жителів сіл Сюрте, Тийглаш, Холмок Закарпатської області. Минулого тижня черга дійшла вже й до передмістя м. Ужгород, а в неділю – до об’їзної дороги міста.

Така ситуація на кордоні спричиняє низку інших проблем: забруднення місцевості, аварійні ситуації та інколи унеможливлює проїзд мешканців сіл. Проте поки що проблема не вирішується, а рух черг знижується до мінімуму.

«Учора ввечері встали, але рухаємося довго. Дуже багато машин, потік великий. Туалет лише на заправках є. Ну а так, то природа слугує туалетом», – скаржиться Артем, водій-далекобійник.

«Я стою вже 2 день тут. Спереду проїхали колеги, які зі мною працюють у компанії, то вони стояли 4 дні. Місцева влада могла би хоча б якось забезпечити: поставити туалети чи ще щось», – каже пан Жарко, водій-далекобійник, уродженець Сербії.

До постійної присутності вантажівок в населеному пункті мешканці сіл уже звикли. Проте чим далі – тим більше дивуються:

«Проживаю тут уже 33 роки, але такого ще не бачив, щоб такі великі черги були. Зазвичай вони доходили до Чопа. Бідні водії стоять, смітять, воюють, б’ються. Бешкетують, одним словом. Є наглі, бачать, що є машина – встане, перегородить проїзд ще й обурюється. Але є і нормальні культурні водії», – коментує місцевий житель пан Томаш.

Затримка транспорту на кордоні погано впливає і на бізнес, зокрема на роботу перевізників. 

Приватний підприємець та перевізник Василь Романюк, який приїхав підмінити одного з водіїв своєї компанії, каже: «З водіями складно, адже вони не сплять по декілька днів. Мусимо один одного підміняти поки черга не рухається. Це дуже негативно впливає на роботу, бо ми її не можемо спланувати, адже невідомо нічого: ні як працюватиме митниця, ні коли приїдемо. Дуже хочеться, щоб це все спростили».

Також підприємець додає, що на його думку причиною цього є великий потік габаритного транспорту: «Багато зерновозів, фур, технічних машин. Великий потік і одна полоса не встигає працювати»

Однак в управлінні патрульної поліції в Закарпатській області прокоментували безпеку руху, адже половина дороги постійно заповнена і є ризики для аварійних ситуацій: «Під час великих черг були зафіксовані ДТП. Натомість варто зазначити, що вони були незначні і траплялися виключно з неуважності водіїв, які самі не дотрималися безпечного інтервалу чи дистанції до тих транспортних засобів, які були в черзі. На щастя, все обійшлося без потерпілих», – каже Ернест Завадський, речник управління патрульної поліції.

Речник також зазначив, що проїзд у цій ділянці утруднений і  там справді є ситуація з некомфортним переміщенням інших транспортних засобів: «Але проїзд можливий. Також важливо, що там може проїхати будь-який спецтранспорт».


Щоб дізнатися в чому причини рекордних черг на кордоні, ми звернулися до пресслужби Закарпатської митниці. Там розводять руками та запевняють, що черги – не їхня компетенція, митниця відповідає тільки за транспорт, який знаходить безпосередньо на пункті митного контролю.

Натомість у відділі комунікації Державної прикордонної служби в Закарпатській області взагалі не виходять на зв’язок з журналістами, попри наші намагання отримати коментар щодо вказаної ситуації. Проігнорували наш запит на коментар  щодо проблеми з чергами на КПП “Тиса” і в Закарпатській обласній військовій адміністрації. 

А  поки журналісти чекають на відповіді та реакцію влади, водії продовжують стояти в кілометрових чергах до кордону, проводячи у вантажівках по декілька діб без належних умов. Тому “ПравдаЄ” і надалі слідкуватиме за ситуацією на кордоні та проблемами, які з нею пов’язані.