20 жовтня Верховна Рада України заслухала питання проєкту Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» №6062 від 15.09.2021, поданого Кабінетом Міністрів України разом із проєктом Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» №6000 від 15.09.2021.
За результатами обговорення Парламент прийняв рішення зняти з розгляду урядовий Законопроект №6062.
Юлія Траньович, консультантка з бюджетних питань Закарпатського РВ АМУ, розповідає, що до даного законопроєкту є низка зауважень. Особливу увагу слід звернути на застереження щодо бюджету розвитку місцевих бюджетів, неприпустимість вилучення до держбюджету залишків освітньої субвенції, необхідність врегулювання питання заборгованості за середньостроковими позиками, що склалася у 2009–2014 роках, виключно у законодавчий спосіб; неприпустимості зарахування до держбюджету коштів від продажу комунального майна.
Питання бюджету розвитку в даній редакції законопроєкту наразі залишається дискусійним в експертному середовищі. Дехто вважає, що такі зміни призведуть до повної ліквідації бюджету розвитку, інші – що просто відбудеться злиття двох фондів і це спростить роботу бюджетної системи. Проте до скорочення капітальних видатків це скоріш за все таки призведе. Ну і ще немалим негативним наслідком є позбавлення права ОМС на обслуговування коштів місцевих бюджетів в банках.
За рахунок економії коштів освітньої субвенції внаслідок проведення оптимізації органи місцевого самоврядування спрямовують залишки освітньої субвенції на реконструкцію закладів загальної середньої освіти, покращення матеріально-технічного оснащення класів, закупівлю шкільних автобусів, заходи протипожежної безпеки та ін. Тому вилучення у місцевих бюджетів на користь держбюджету залишків освітньої субвенції – це скасування дієвого фінансового інструменту з оптимізації мережі закладів освіти.
Також законопроєкт передбачає надати повноваження Кабміну визначати порядок погашення середньострокових позик органами місцевого самоврядування. Заборгованість місцевих бюджетів за середньостроковими позиками склалася у 2009–2014 роках і виникла через неправильне планування державними органами видатків з делегованих повноважень. Органи місцевого самоврядування були змушені для виправлення прорахунків Мінфіну запозичувати кошти для забезпечення бюджетної сфери. У Закарпатській області таку заборгованість мають бюджети Ужгородської (25,1 млн грн), Берегівської (9,4 млн грн), Хустської (4,9 млн грн), Чопської (2,3 млн грн) міських територіальних громад та ще 2,6 млн грн у районних бюджетах. Тому затвердження порядку погашення середньострокових позик за рахунок коштів місцевих бюджетів – це втрата місцевими бюджетами області 44 млн грн.
Також значним мінусом для громад є пункт законопроєкту, відповідно до якого 70% надходжень від викупу земельних ділянок комунальної власності будуть зараховуватися до держбюджету, що також призведе до втрат місцевими бюджетами частини доходів.
В Асоціації міст України сподвваються, що законопроєкт №6062 буде доопрацьований у Бюджетному комітеті і всі зауваження будуть враховані.
Схожі новини
Категорії
- Без рубрики (3)
- Медіа (20)
- Новини (2 601)
- Розслідування (31)
- Спецпроєкти (35)
Підписатись на новини
* Ви будете отримувати останні новини та оновлення з нашого сайту!