Навчання “задом наперед” або обернене полягає в тому, що спершу учні проходять тест, потім вивчають матеріал і готуються до нового випробування, а вже після цього викладач пояснює теми, що залишилися незрозумілими. Ця система набуває популярності в Україні після того, як широко застосовується в США.

Про таку методику розповіла українсько-американська блогерка Наташа Мюллер у Facebook.

Такий підхід передбачає, що на початку курсу студенти здають діагностичний тест, який показує, чого вони не знають, і готує їх до майбутнього навчального матеріалу.

Перевагою є те, що учні самостійно навчаються, використовуючи матеріали, підготовлені викладачами. Вони можуть дивитись відео-лекції, шукати інформацію в Інтернеті і спілкуватися з іншими студентами, обговорюючи теми, в яких мають кращі знання. Після цього вони здають тест знову, і часто отримують кращі результати.

В аудиторії викладач заповнює прогалини в знаннях, які виникли під час самостійного навчання, а також використовує результати тестів, щоб зосередитись на проблемних питаннях та практичних завданнях. Те ж саме стосується лабораторних робіт: студенти спершу намагаються виконати їх самостійно, а потім викладач допомагає виправити помилки.

Цей підхід дозволяє студентам вчитися відповідно до власних потреб, швидкості засвоєння матеріалу та особистого графіку. Як зазначає Мюллер, в Інтернеті є безліч чудових матеріалів, які допомагають вивчати необхідні для життя науки, і вони навіть кращі, ніж те, що пропонують університети. Він вважає, що університети повинні фокусуватися на лабораторних роботах та практичному застосуванні знань під керівництвом досвідчених професорів.

Обернене навчання вже активно застосовують на бакалавраті Київської школи економіки. За словами ректора Тимофія Бріка, студенти отримують відео-лекції і літературу до занять, а в аудиторіях займаються практичними завданнями. Хоча спочатку деякі викладачі сумнівались у такому підході, згодом вони почали його використовувати.